Tips om alles te halen uit jouw webmail

0
747

Wil je dolgraag je maillijst goed laten groeien zonder toevlucht te moeten nemen tot louche tactieken en websites? Dan hebben we goed nieuws voor je: dat kan prima. Zonder bots, maar met behulp van gepersonaliseerde campagnes op sociale media en mailingtools. Hoe haal je het meeste uit je webmail en maak je van je (nieuwe) bedrijf een groot succes? Lees de tips in dit artikel om een stukje wijzer te worden!

Wat is webmail en hoe kun je het gebruiken?

Iedereen gebruikt tegenwoordig webmail. Je kunt heel gemakkelijk inloggen op je eigen webmail om privé- of zakelijke berichten te lezen. Daar is webmail in de eerste plaats voor bedoeld, maar tegenwoordig kun je er veel meer mee doen. Mensen gebruiken hun  webmail bijvoorbeeld om een mailinglijst te maken. Ze maken bijvoorbeeld een database aan om e-mails naar (potentiële) klanten te sturen. Hoe langer de e-maillijst, hoe meer kans dat er een verkoop is. Zodoende hebben sommige bedrijven en ondernemers als doel om hun mailinglijst zoveel mogelijk te doen groeien. Sommige mensen vergissen zich echter hoe ingewikkeld dit is. En wist je dat het zelfs mogelijk is om geld te verdienen met mailen?

Stuur persoonlijke berichten naar je doelgroep

Onze tips over het gebruik van webmail voor marketing wijzen je in de goede richting. Stop met het gebruik van louche websites en maak optimaal gebruik van je e-mailadres. Dit zal je uiteindelijk helpen de strijd te winnen in een markt vol concurrentie. Ten eerste raden we je aan gepersonaliseerde campagnes te maken met een specifieke boodschap voor een bepaalde groep klanten. Natuurlijk moet je weten wat je doelgroep is. Welke leeftijdsgroep zou geïnteresseerd kunnen zijn in je e-mailcampagne? Maak dan berichten die bij deze groep passen, zodat ze zich aangesproken voelen.

Gebruik handige mailingtools

Ten tweede raden we aan mailingtools te gebruiken die ingebouwde analyses van je campagnes bieden. Denk aan CTR, het aantal kliks, het populairste bericht en het tijdstip waarop de meeste e-mails werden geopend. Dit geeft meer inzicht in wat werkt en wat niet. En je ontdekt dat je je webmail voor veel meer kunt gebruiken dan alleen het verzenden en ontvangen van berichten. Veel marketingcampagnes worden er tegenwoordig mee georganiseerd. Hoe handig is dat!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here