Hoe word je goed in basketballen?

0
60

Is het jouw droom om een goede basketbalspeler te worden? Er zijn een aantal oefeningen die je kunt gebruiken om je spel te verbeteren en atletischer te worden. Wij hebben er speciaal voor jou een aantal op een rijtje gezet.

Oefening 1: Kegel springen

Ga naar de lijn, spring erover, en keer terug naar de lijn. Dan spring je er weer overheen. Dit wordt tien keer gedaan.

Oefening 2: Aanvallende houding

Maak je klaar om de bal te rebounden, voer dan een crossover dribbel en crossover crossover dribbel uit. Dan doe je een crossover sprong stop crossover dribbel. En ga door tot je aan de andere eind lijn bent. Herhaal dit tien keer.

Oefening 3: Offensieve Sprints

Je dient over het veld te rennen. Wanneer je aan de eindlijn bent, sprint naar de basket en voer een crossover dribbel, crossover crossover dribbel, crossover dribbel, crossover en crossover en crossover uit. Herhaal dit tien keer.

Oefening 4: Off the Dribble

Dit is net als de Offensieve Houdingen. Maar als je bij de eindlijn bent, doe je een crossover dribbel en crossover crossover dribbel. En ga door tot je bij de andere eindlijn bent. Herhaal dit minstens tien keer om succes te boeken.

Oefening 5: Uit de verdedigende positie

Maak je klaar om de bal te rebounden, voer dan een crossover dribbel en crossover crossover dribbel uit. Doe dan een crossover sprong stop crossover dribbel en een crossover crossover dribbel, minstens tien keer.

Oefening 6: Off the Defensive Sprint

Dit is net als de Off the Dribble. Maar als je bij de eindlijn bent, doe je een crossover dribbel en crossover crossover dribbel. En ga door tot je bij de andere eind lijn bent.

Oefening 7: Uit de verdedigende positie

Maak je klaar om de bal te rebounden, voer dan een crossover dribbel en crossover crossover dribbel uit. Doe dan een crossover sprong stop crossover dribbel en een crossover crossover dribbel.

Train je spieren

Nu je weet wat de meest handige oefeningen zijn om je balbehandeling te verbeteren, moet je actie ondernemen om er een gewoonte van te maken. Om een goede balveranderaar te worden moet je je centrale zenuwstelsel trainen. Je centrale zenuwstelsel is het controle centrum van je spieren. Dus door je centrale zenuwstelsel te verbeteren, verbeter je je algehele balbehandeling.

Hoe vaak moet je trainen om een goede basketbalspeler te worden?

Train je centrale zenuwstelsel drie keer per week, bijvoorbeeld op maandag, woensdag en vrijdag. Doe alle oefeningen in het programma zo vaak als je nodig hebt. Gebruik daarnaast een tijdschema te volgen als je oefeningen doet. Besteed bijvoorbeeld een uur aan de bovenstaande oefeningen, bijvoorbeeld 10 minuten verdedigend of 10 minuten aan de aanval.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here