Tegenwoordig is E-mail marketing sterk gegroeid en een steeds belangrijker wordend instrument om meer bezoekers voor je website te genereren. Daarnaast levert het gebruik van E-mail marketing ook veel voordelen op!
De voordelen van E-mail marketing
Ten opzichte van andere marketing vormen, heeft E-mail marketing erg veel voordelen. Ten eerste is het gebruik van E-mail marketing erg goedkoop, zeker vergeleken met het drukken van nieuwsbrieven etc. Daarnaast is ook erg gemakkelijk om te traceren. Je kunt namelijk bekijken wie de mail allemaal opent, hoe lang zij de mail bekijken, wie er allemaal doorklikt etc.
Het derde voordeel van E-mail marketing is dat het een gemakkelijke manier is om de boodschap als het ware naar de doelgroep te ‘duwen’.
Tot slot, misschien wel het grootste voordeel: het inzetten van E-mail marketing is erg succesvol, mits het natuurlijk goed wordt uitgevoerd.
De nadelen van E-mail marketing
Helaas heeft ook ieder voordeel z’n nadeel en dit is natuurlijk ook zo bij E-mail marketing. E-mail marketing wordt namelijk vaak misbruikt doordat er niet zorgzaam mee wordt omgegaan. Wanneer je niet zorgzaam met E-mail marketing om gaat is de kans groot dat je hier weinig voordeel van gaat opdoen. Mails kunnen niet worden gelezen, of er wordt uiteindelijk niks mee gedaan. Zorg er dus altijd voor dat je met zorg gebruik maakt van E-mail marketing.