Wat zijn nu écht gezonde snacks?

0
458

Zin in een gezonde snack? Dan is het tijd om van de bank te komen en die zak chips weg te gooien. Lekker én gezond eten gaat namelijk prima samen. Bij deze een aantal tips voor lekkernijen zonder veel toegevoegde suikers, vet en calorieën.

Waar moet je op letten bij het kiezen van gezonde snacks?

Bij het kiezen van gezonde snacks moet je goed nadenken over de hoeveelheid voedingsstoffen. Er moet een goede balans zijn tussen koolhydraten, eiwitten en gezonde en evenwichtige vetten. Daardoor heb je minder trek en krijg je toch voldoende energie. Een snack heb je af en toe gewoon nodig. Let wel En goed op de portie, want te veel eten kan de voordelen van een gezonde traktatie doen verdwijnen. Maar welke snacks zijn nu echt lekker en gezond? Bekijk onze top 7 en je krijgt vast lekkere trek!

Snack 1: Verse groenten en fruit

Appels, sinaasappels, bananen, bessen, wortels, selderij, evenals kleine tomaatjes zijn allemaal uitstekende keuzes. Ze bevatten stuk voor stuk weinig calorieën en veel vezels, vitaminen en mineralen.

Snack 2: Noten en zaden

Amandelen, walnoten, zonnebloempitten en pompoenpitten zijn allemaal rijk aan gezonde en evenwichtige vetten, eiwitten en vezels. Ze smaken heerlijk en geven je een voldaan gevoel.

Snack 3: Griekse yoghurt

Griekse yoghurt is een geweldige bron van gezonde eiwitten, calcium en probiotica. Voeg er eventueel wat verse bessen of ander fruit aan te voor een smaakexplosie. Echt lekker

Snack 4: Hummus

Dit lekkere hapje wordt gemaakt van kikkererwten en is een geweldige bron van eiwitten en ook vezels. Het kan worden gecombineerd met groenten zoals wortels, selderij of paprika’s en geeft je een voldaan gevoel, zonder dat je er dik van wordt.

Snack 5: Luchtige popcorn

Wist je dat popcorn ook een goede bron van vezels is? Wel is luchtpoppen is een goed alternatief voor olie. Breng het op smaak met natuurlijke kruiden en specerijen voor extra smaak.

Snack 6: Donkere chocolade

Donkere chocolade is hoog in anti-oxidanten heeft een gunstig effect op het hart. Kies chocolade die minstens 70% cacao bevat en geniet van een snack die lekker én gezond is.

Eet smakelijk!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here