Wat is pilates

0
42
pilates

Voordelen van pilates

Pilates als sport heeft vele voordelen. De oefeningen die je uitvoert, zorgen ervoor dat je spieren slanker en strakker worden. Daar waar je spieren zullen vergroten als je traint met bijvoorbeeld gewichten, blijven je spieren dankzij pilates juist lang en slank. Denk maar aan de spieren van een danser. Dankzij pilates zul je jezelf de juiste lichaamshouding eigen maken, krijg je een soepele rug en kun je vrijer ademen.

Misverstanden over pilates

Veel mensen denken ten onrechte dat je lenig moet zijn om pilates te kunnen beoefenen. Dat is echter absoluut niet waar. Dankzij pilates kun je jouw lenigheid verbeteren. Wanneer je gaat starten met pilates is het dus niet nodig om al lenig te zijn, dit ontwikkel je na verloop van tijd. Lijkt pilates je leuk, maar wil je hier niet aan beginnen, omdat je niet lenig bent, dan is dit dus helemaal geen reden om er niet aan te beginnen.

Pilates oefening voor je onderrug

Er zijn vele pilates oefeningen, waarvan onderstaande er eentje is. Deze oefening is speciaal bedoeld voor je onderrug. Als eerst dien je op je rug te gaan liggen, met je knieën licht gebogen. Je legt je armen langs je lichaam. Vervolgens til je jouw heupen een klein beetje omhoog. Door nu je buikspieren aan te spannen en dit tien seconden vol te houden versterk je jouw onderrug. Doe deze oefening een keer of tien achter elkaar. Gaat deze pilates oefening je vrij gemakkelijk af, dan kun je proberen tijdens de oefening je benen ombeurt omhoog te brengen.

Om jezelf te motiveren pilates serieus op te pakken, is het aan te raden naar een sportschool te gaan waar je pilates lessen kunt volgen. Hier krijg je goede uitleg over de oefeningen en kun je samen met andere pilates liefhebbers de oefeningen onder de knie krijgen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here