Hoe boek je succes met Facebook?

0
1862

Bedrijven en ondernemingen gebruiken Facebook om hun naamsbekendheid en omzet te vergroten. Daarnaast is het een middel om te communiceren met klanten. Zo kan het chatgedeelte van Facebook kan gebruikt worden als servicedesk. We kunnen concluderen dat er drie marketing technieken zijn om via dit populaire social media platform de omzet en naamsbekendheid te vergroten. Dit zijn het plaatsen van advertenties, het maken van een bedrijfspagina en het opzetten van een community. Iedere techniek brengt zowel voor- als nadelen met zich mee.

Adverteren via Facebook

Facebook is een populair platform om advertentiecampagnes op te zetten omdat dit in een paar stappen te doen is. Bovendien kun je de advertenties specifiek richten op een geografisch gedeelte, op een bepaalde leeftijd en opleiding. Facebook laat de advertenties zien aan personen die mogelijk interesse hebben in jouw producten en diensten. Daarmee bereik je relatief eenvoudig een bepaalde doelgroep. Het specifiek richten op een bepaald aspect wordt in het Engels ook wel ‘targeting’ genoemd.

Type apparaat

Wist je dat het zelfs mogelijk is om het type apparaat te bepalen waar de advertentie op getoond moet worden? Zo heeft bijna iedereen tegenwoordig een mobiele telefoon. Zodoende worden sommige advertenties alleen nog op de smartphone vertoond. ‘Targeting’ brengt echter ook een nadeel met zich mee. Afhankelijk van je doelstellingen kunnen advertenties op Facebook vrij duur worden. Zo betaal je meer voor een groter geografisch bereik. Hoeveel budget je aan adverteren besteedt is jouw eigen keuze.

Deelnemen aan een Facebook veiling

Facebook biedt adverteerders verschillende mogelijkheden om personen die hun advertenties graag willen zien te bereiken. Een populaire optie is een deelname aan een Facebook veiling. Daarbij wordt de juiste advertentie gekoppeld aan het juiste persoon. Om een Facebook veiling te winnen dient het advertentiemateriaal relevant en van hoge kwaliteit te zijn. Ook de bodstrategie en de kans dat iemand een bepaalde actie onderneemt, zoals het klikken op een bepaalde advertentie, bepaalt wie de Facebook veiling uiteindelijk wint.

Voor- en nadelen van een bedrijfspagina

Advertentiecampagnes op Facebook verwijzen vaak naar producten, diensten, een bedrijf of een organisatie. Je kunt bijvoorbeeld ook een advertentie maken voor een bedrijfsevenement. In dat geval is het wel zo handig om een bedrijfspagina te hebben. Het is een platform waarmee jouw bedrijf kan promoten. Laat bezoekers bijvoorbeeld weten dat je een nieuwe advertentiecampagne voor een bepaald product bent gestart. Ook kun je er de laatste nieuwtjes en ontwikkelingen rondom je bedrijf delen.

Pagina liken

Wanneer mensen interesse hebben in jouw bedrijf kunnen ze de pagina ‘liken’. Dit betekent dat nieuwe updates in hun nieuwsoverzicht verschijnen. Probeer veel vertrouwen te wekken bij je volgers door op je pagina regelmatig relevante en interessante berichten te plaatsen. Dit verhoogt de kans dat ze klikken op een advertentie voor jouw diensten of producten en misschien een aankoop doen. Meer likes betekent een grotere aanhang en hopelijk een hogere omzet. Dit klinkt simpeler dan het is. Het opzetten van een bedrijfspagina is relatief eenvoudig, maar het opbouwen van een groep volgers kost tijd en moeite. Wees bereid om tijd en geld te investeren wanneer je geld wil verdienen met Facebook.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here